Положення про здійснення інноваційної діяльності в КЗ "Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №8 Лисичанської міської ради Луганської області"

Положення про здійснення інноваційної діяльності в КЗ "Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №8 Лисичанської міської ради Луганської області"

Положення про здійснення інноваційної діяльності в КЗ "Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №8 Лисичанської міської ради Луганської області"

I. Загальні положення

1.1 Це Положення визначає порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності в КЗ «Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №8 Лисичанської міської ради Луганської області».

1.2 Інноваційною освітньою діяльністю в школі є діяльність, що спрямована на розроблення й використання результатів наукових досліджень та розробок.

1.3 Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України «Про інноваційну діяльність».

1.4 Освітніми інноваціями є вперше створені, вдосконалені освітні, навчальні, виховні, управлінські системи, їх компоненти, що мають істотно поліпшити результати освітньої діяльності.

1.5 Об'єктами інноваційної освітньої діяльності є:

- нові знання,

- інноваційні освітні програми і проекти,

- навчальний та виховний процеси,

- організаційні та адміністративні рішення,

- рішення іншого характеру, що істотно поліпшують якість освіти в школі.

1.6 Суб'єкти інноваційної освітньої діяльності – педагогічні працівники школи.

1.7 Інноваційна освітня діяльність школа може здійснювати на всеукраїнському, регіональному рівнях, а також на рівні навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом та масштабністю змін, що будуть внесені у систему освіти школи внаслідок удосконалення педагогічної діяльності, використання запропонованої освітньої інновації.

1.8 Інноваційна освітня діяльність школи на всеукраїнському рівні здійснюється у системі освіти України і передбачає розроблення та використання в установленому законодавством порядку:

- освітніх, навчальних, виховних, управлінських систем;

- базового компонента інваріантної складової змісту загальної середньої освіти;

- освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;

- науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу в школі.

1.9 Інноваційна освітня діяльність школи на регіональному рівні здійснюється в системі освіти Луганської області і передбачає розроблення та використання:

- варіативної складової змісту загальної середньої освіти;

- освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;

- науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу.

1.10 Інноваційна освітня діяльність школи на рівні навчального закладу може здійснюватись в загальноосвітньому навчальному закладі і передбачає використання освітніх інновацій, перевірених під час експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів.

1.11 Умови здійснення інноваційної освітньої діяльності:

- дотримання педагогами, які здійснюють інноваційну освітню діяльність, законодавства України, вимог державних стандартів освіти;

- наявність відповідного ресурсного забезпечення та ефективне його використання;

- збереження життя і здоров'я суб'єктів інноваційної освітньої діяльності;

- погодження учасників навчально-виховного процесу, органів управління освітою на здійснення інноваційної освітньої діяльності.

II. Розроблення освітніх інновацій

2.1 Розроблення освітніх інновацій включає:

- опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;

- перевірку їх ефективності шляхом проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього проекту.

2.2 Експериментом є науково обґрунтовані зміни в освітній галузі у спеціально створених умовах.

2.3 Інноваційним освітнім проектом є процедура і комплекс усіх необхідних заходів щодо створення і реалізації інноваційного освітнього продукту.

2.4 З ініціативою щодо проведення експерименту може виступити автор ініціативи – член адміністрації, педагог школи, що має намір запропонувати нові освітні ідеї, педагогічні та управлінські технології, удосконалити освітню діяльність.

2.5 Ініціатива реалізується шляхом організації та проведення в школі експерименту всеукраїнського і/чи регіонального рівня.

2.6 Рішення про організацію та проведення експерименту всеукраїнського рівня приймає Міністерство освіти і науки на підставі клопотання Департаменту управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації, заявки на проведення експерименту, програми експерименту, які розробляє автор ініціативи, та висновку відповідної комісії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

2.7 Рішення про організацію та проведення експерименту регіонального рівня приймає Департамент управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації на підставі клопотання відділу освіти Лисичанської міської ради, заявки на проведення експерименту, програми експерименту, які розробляє автор ініціативи, та висновку експертної комісії, утвореної відділом освіти Лисичанської міської ради.

2.8 Міністерство освіти і науки України видає наказ про проведення експерименту всеукраїнського рівня; Департамент управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації видає наказ про проведення експерименту регіонального рівня.

Цим наказом затверджуються заявка на проведення експерименту, програма експерименту; навчальному закладу, на базі якого проводиться експеримент, надається статус експериментального; у разі потреби цим наказом затверджуються експериментальні навчальні плани з урахуванням типових навчальних планів.

2.9 Заявка на проведення експерименту включає:

- опис основних ідей експерименту, об'єкт, предмет, мету, гіпотезу, завдання, теоретико-методологічну основу, методи дослідження, наукову новизну, теоретичне і практичне значення експерименту;

- визначення етапів та строків його проведення, очікуваних результатів;

- інформацію про автора ініціативи, наукового керівника експерименту (місце роботи, посада, кваліфікаційна категорія, науковий ступінь, педагогічне, вчене звання, контактний телефон);

- опис організаційного, науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного, фінансового забезпечення експерименту.

2.10 Програма експерименту містить заходи, спрямовані на реалізацію завдань експерименту, які визначені у заявці, строки їх виконання та очікувані результати.

2.11 Статус експериментального навчального закладу не змінює підпорядкування, тип, рівень акредитації, форму власності навчального закладу.

2.12 Про виконання програми кожного етапу експерименту школа спільно з автором ініціативи, науковим керівником експерименту готують звіт, який подається у письмовій формі до міністерства освіти і науки України, Департаменту управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації.

2.13 Звіт включає опис виконання завдань у відповідні строки та підкріплюється розробленими учасниками експерименту програмами, посібниками, методичними розробками, іншими практичними матеріалами, які розкривають сутність виконаної роботи. Одночасно подається програма наступного етапу експерименту. У разі потреби вносяться зміни до програми експерименту, розширення бази проведення, припинення експерименту відповідного рівня.

2.14 Експертиза виконання програми кожного етапу експерименту всеукраїнського рівня здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України; регіонального рівня - експертною комісією Департаменту управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації.

2.15 Для проведення експертизи підсумків експерименту всеукраїнського або регіонального рівня автор ініціативи спільно з науковим керівником експерименту складає і подає до відповідного органу управління освітою звіт про завершення експерименту.

2.16 На підставі висновків експертизи підсумків експерименту Міністерство освіти і науки України, Департамент управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації видає наказ про його завершення, знімає статус експериментального із навчального закладу, визначає умови розповсюдження освітньої інновації.

2.17 У разі невиконання програми експерименту Міністерство освіти і науки України, Департамент управління освіти і науки, молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації може прийняти рішення про його припинення.

2.18 Результати проведення експерименту оприлюднюються на всеукраїнських, регіональних науково-практичних конференціях, семінарах, «круглих столах», сторінках педагогічної преси, міжнародних виставках.

III. Фінансування інноваційної освітньої діяльності

3.1. Фінансування інноваційної освітньої діяльності школи здійснюється відділом освіти Лисичанської міської ради Луганської області (за наявності коштів), іншими юридичними та фізичними особами.

3.2. Фінансування інноваційної освітньої діяльності може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством України.


← Повернутися до списку

До розділу...

На головну...